Monday, November 22, 2010

saya budak baru belajar :D

hari ini dalam sejarah.
pertama kali aku guna software Adobe Photoshop CS3.
aku memang tataw ape2 langsung. bermula dengan zero la ni.
tapi takpe, im still trying, keep crawling, meraba-raba, terkebil-kebil, terkial-kial, tercari-cari buttons yang sepatotnya.

first of all, aku try guna picnik, tapi ade some of the applications tu nak kena upgrade dulu la hape la. so, aku decide nak guna benda laen lak.
pastu ade la sorang mamat nih suro aku guna CS3. so, dgn bantuan dia, aku download la software CS3.

tak pernah2 pon aku bersemangat cmni utk edit gamba.
dulu2 ade jugak la try, tapi hampeh di tgh jalan je. hahaha.
tak minat kot. so leceh.
tapi disebabkan mimpi aku haritu, aku rase mcm nak mimpi tu jd realiti la. hahaha.
edit gamba, tempah jadi puzzle, then bg kt orang sempena birthday.
bia dia pulak yg bersusah2 nk bwat puzzle.
biar sama2 susah la katakan. hee :D

pape pon aku sangat beruntung kerana ada juga orang yang sudi bagi tunjuk ajar kepada aku yang memang 'BUTA' ni. thanks man! i owe u! hehehe :D
sampai skrg pn tak siap lg kot aku edit gamba neh. kena byk sabar woo.
dhla aku ni jenis yg complicated, macam2 and fussy cket.
so, paham2 la ye.
nanti dah siap, insyAllah aku akn upload la hasil usaha aku tuu.

hasta pronto!! mmuahh






1 comment:

  1. aku guno cs2 jh...hahaha..ak pnda da..meh ak aja..
    aja2 ah

    ReplyDelete

Welcome to My world